Dacă ai un magazin online și faci reclame pe facebook, probabil una dintre cele mai bune metode este să folosești catalogul cu produsele tale pentru a face reclame dinamice și ulterior retarghetare dinamică. Ce însemnă acest lucru mai exact? Practic inserezi toate produsele tale de pe site, in platform Facebook sub forma unui catalog cu produse. Ulterior poți crea seturi de produse, împărțind produsele pe diferite categorii, în funcție de preț, brand, mărime sau gen feminin/masculin, pentru a face o reclamă mai targhetată pe avatarul clientului.
Ce sunt reclamele dinamice? (Dynamic Product Ads)
Un instrument pe care este neapărat sa îl testezi, daca ai un magazin online cu mai multe produse. Pentru unele afaceri de eCommerce aduce rezultate foarte bune, fiind singurul tip de reclamă folosit de aceștia. Acum să vedem ce este dinamic la acestă reclamă. În primul rând, se actualizează automat la fiecare oră cu informații de pe site: preț, stoc, imagine. In al doilea rând, se optimizează constant și găsește cea mai bună combinație pentru fiecare persoană, astfel mulți utilizatori vor vedea o reclamă diferita si chiar aceeași utilizator va vedea o reclamă diferita într-un interval de timp diferit, ne mai fiind nevoia de a crea numeroase reclame, va trebui să mai încerci doar diferite audiențe. Tot o dată, acestă caracteristică îți permite să faci o scalare mult mai eficientă, fiind o reclamă care se optimizează și se actualizează automat. Citește articolul nostru despre Scalare aici.
De exemplu: în cazul reclamelor carusel, dacă un produs ieșea din stoc, trebuia să intri manual în reclamă și să o modifici, astfel se pierd și optimizările până în acel moment, pentru că Facebook percepe o reclamă modificată ca fiind o reclamă nouă.
Important: pentru a folosii acest tip de reclamă ai nevoie de catalogul cu produse instalat pe facebook, iar acest lucru o sa ți-l explic mai jos, pas cu pas.
Ce este retarghetarea dinamică?
Se identifică automat ce produse au vizualizat oamenii pe site sau ce produse au adăugat în coș și fix aceleași produse vor apărea în reclamele pentru acești clienți. Astfel avem o retarghetare personalizată în funcție de client, care se optimizează automat, iar din acest motiv se numește retarghetare dinamică.
Să vedem mai exact printr-un exemplu cum funcționează această retarghetare dinamică: Cosmina vizualizează o geantă pe website-ul tău și se gândește să o cumpere, dintr-un motiv sau altul nu face acestă achiziție. Fie era în autobuz și s-a întâlnit cu cineva, fie era în casă pe canapea și i-a sunat telefonul și a uitat de produs. Oricare ar fi motivul nu a cumpărat acea geantă, DAR fie ca s-a uitat la ea sau a apucat să o și adauge în coș, pixelul a declanșat evenimentul, iar Facebook a identificat produsul x în catalogul tău de produse. Ulterior când Cosmina se loghează din nou pe Facebook, ea vede reclama pentru aceeași geantă. Iar dacă folosim un carusel pentru retarghetarea dinamică, primele produse din carusel vor fi cele pe care le-a văzut pe site, iar următoarele vor fi produse asemănătoare.

Important: pentru a folosii acest tip de retarghetare trebuie să ai instalat catalogul cu produse și pixelul să fie conectat la acesta și să înregistreze evenimentele corecte: Content ID, Valoare si Moneda.
Mai jos sunt pașii pe care trebuie să ii urmezi pentru a realiza un catalog cu produsele tale pe facebook:
1. Trebuie să deschizi platforma Business Manager, intri în Setările afacerii, în cazul în care se deschide Business Suite. În acestă pagină dăm click pe meniul cu Instrumentele afacerii și mergem cu scroll până la finalul listei, unde dăm click pe Commerce Manager.

2. Începem prin alegerea opțiunii Creează un catalog. Apoi selectează tipul de catalog în funcție de nișa afacerii tale. Urmează să configurăm setările, iar cea mai bună metodă este să folosim o platformă parteneră, ai 14 opțiuni de unde poți alege, cel mai probabil o să regăsești acolo și platforma ta, pentru că sunt cele mai populare tipuri de platforme din eCommerce.

3. Sau în cazul în care nu găsești platforma ta acolo, poți să faci o introducere manuală a produselor, folosind un Feed.
Cum obținem un Product feed? Să luăm spre exemplu platforma GoMag, care nu se găsește in lista de parteneri. Intri pe site și la categoria Produse, secțiunea Feed-uri și cauți în acea coloană facebook și copiezi URL Feed. Acel link urmează să îl inserăm în platforma FB. Dacă nu ai acel URL Feed pentru FB, atunci roagă-ți programatorul să îți creeze unul.
4. Cum adaugi produsele manual într-un catalog? Selectează varianta: Încarcă informații despre produse și finalizează procesul. În pagina ce se deschide, în coloana din stânga apasă pe Surse de date, iar apoi în coloana din dreapta apasă pe Flux de date. Apoi o să alegem opțiunea de încărcare și anume: Flux programat (scheduled feed) inserăm linkul pe care l-am copiat de pe site (URL Feed) apoi continuăm. Urmează să alegem cât de des dorim să se actualizeze Feed-ul, recomand să alegeți varianta din oră în oră pentru a se actualiza cât mai des. Ceea ce însemnă că, atunci când tu faci modificări pe site la preț sau schimbi pozele sau alte detalii despre produs, astea se vor actualiza automat și în catalogul de pe FB și în reclamele tale dinamice. Urmează să punem site-ul și moneda în care se fac plățile pe site și finalizăm acest proces.

5. În timp ce se încarcă toate produsele vom seta și pixelul pentru acest catalog. În coloana din stânga apăsam pe Evenimente. Dăm click pe Conectează-te la urmărire, unde va trebuie să alegem pixelul pe care îl avem instalat pe site și bifăm căsuța de conexiune în dreptul acestuia și salvăm.

6. După ce se încarcă toate produsele le găsești în coloana din stânga la Articole. Verifică și la secțiunea de Probleme pentru a vedea daca există produse care nu au putut fi încărcate corespunzător.
Felicitări! Ți-ai creat catalogul cu produse pe Facebook. De acum totul va devenii mai ușor și mai eficient.
Suntem aici sa îți ușurăm munca și să îți aducem cele mai bune rezultate. Putem începe printr-o ședință de consultanță gratuită, unde o să ne cunoaștem mai bine și o să stabilim împreună drumul tău spre gloria în social media.